§1. Wstęp
- Sklep Creatura , dostępny pod adresem creatura.shop.pl, prowadzony jest przez Creatura Beata Czech z siedzibą pod adresem: Białoruska 10B 30-638 Kraków.. Działalność gospodarcza wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,
NIP: 6751418938,
- Regulamin określa warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Creatura Beata Czech za pośrednictwem sklepu internetowego Creatura.
§2. Definicje
- Przedsiębiorca- oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sklep- sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem creatura.shop.pl
- Sprzedawca- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Creatura Beata Czech , wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,
- Konsument- osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient- podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży
- Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
- Umowa sprzedaży- umowa sprzedaży Produktu zawierana lub już zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego
- Umowa zawarta na odległość- umowa zawarta z Klientem w ramach sklepu internetowego bez jednoczesnej fizycznej obecności stron , z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie- oświadczenie woli Klienta, zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk - element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
- Dni robocze- dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa- czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- Dostawca- oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie realizacji Dostawy Towarów
- Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
§3. Wymagania techniczne Do korzystania ze Sklepu, czyli przeglądania asortymentu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie z dostępem do sieci Internetu
- Aktywne konto poczty elektronicznej
- Włączona obsługa plików cookies.
§4. Kontakt ze sklepem
- Adres strony internetowej: creatura.shop.pl
- Adres Sprzedawcy: Białoruska 10B 30-638 Kraków
- Adres e-mail Sprzedawcy: creatura.bags@gmail.com
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:ing bank: 53 1050 1445 1000 0097 4744 5865
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§5. Informacje ogólne
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedostosowania się do wymagań technicznych przez Klienta lub niedozwolonym działaniem osób trzecich.
- Przeglądanie produktów dostępnych w Sklepie nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta możliwe jest albo po założeniu Konta lub przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny produktów podane są w polskich złotych i są cenami brutto.
- Końcowa kwota do zapłaty składa się z ceny Produktu oraz kosztu dostawy (wybranej przez Klienta w trakcie składania zamówienia).§6. Zakładanie konta w sklepie
- Założenie Konta w Sklepie następuje poprzez wypełnienie Formularza rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię nazwisko, e-mail, adres dostawy, numer telefonu.
- Założenie konta jest nieodpłatne.
- W Formularzu rejestracji Klient ustala Login i hasło dzięki, którym loguje się do Konta.
- W każdej chwili Klient ma możliwość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto. Może to zrobić poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres biura.
§7. Składanie zamówienia W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”,
- Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji,
- Wybierając opcje złożenia zamówienia bez rejestracji, należy wypełnić Formularz zamówienia wpisując dane dotyczące odbiorcy Zamówienia, adresu dostawy Produktu oraz wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
- W komentarzu do zamówienia można podać dane do faktury wraz z numerem NIP,
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie
- Zaakceptować Regulamin sklepu,
- Kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”.§8. Dostawa i metody płatnościKlient może skorzystać z poniżej wymienionych metod dostawy lub odbioru:
- Kurier
- Kurier pobranie
- Paczkomat
Klient może wybrać następujące metody płatności:
- Płatność za pobraniem
- Płatność przelewem tradycyjnym
- Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24
§9. Zawarcie umowy sprzedaży i jej wykonanie
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:a. płatności przelewem tradycyjnym lub płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.b. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektroniczne - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski.
- Produkty wykonane na specjalne zamówienie Klienta, realizowane są w ustalanym indywidualnie terminie.
§10. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin liczony jest od momentu dostarczenie przesyłki Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik, do jej nadania na adres biura.
- Konsument może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy formularz zwrotu z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
- Formularz z oświadczeniem powinien być wysłany na adres poczty email : creatura.bags@gmail.com
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi dokonane przez niego płatności za produkty niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania Produktu z powrotem.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument powinien odesłać Produkt wraz formularzem zwrotu ( jeśli nie był wysłany drogą emailową) na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu
- Produkt musi zostać odesłany nieużytkowany, w stanie nienaruszonym, z metkami, oraz w oryginalnym pudełku, odpowiednio zabezpieczony.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualizowanych potrzeb - tutaj w przypadku zamówienia indywidualnego,b) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§11. Reklamacja i gwarancja
- Umowa sprzedaży obejmuje wyłącznie nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić poprzez droge e-mail, wypełnić druk reklamacyjny i wysłać go wraz z reklamowanym produktem.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: Białoruska 10B 30-638 Kraków
- Wszystkie oferowane w Sklepie produkty objęte są 2 letnią gwarancją.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie wady techniczne, usterki konstrukcyjne oraz wszelkie aspekty związane z wytrzymałością produktu.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania towaru ( obicia, otarcia, zarysowania, uszkodzenia mechaniczne, plamy itp.) . Gwarancja nie obejmuje zmian wyglądu skóry naturalnej wynikających z jej właściwości jako materiału.
- Każdy egzemplarz jest unikalny ze względu na niepowtarzalną fakturę płata skóry, z której został wykonany. Zarysowania, przebarwienia, nierówności kolorów oraz powierzchni skóry są naturalne i nie stanowią wady produktu.
- Usługi posprzedażne dotyczące zakupionego przez Klienta towaru, jak np. przeróbki na życzenie Klienta lub naprawy uszkodzeń mechanicznych, nie objętych rękojmią, świadczone są wyłącznie stacjonarnie. (Po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą możliwe drogą wysyłkową)Skorzystanie z takich usług odbywa się w całości na koszt Klienta.
§12. Dane osobowe konsumentów
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów pozyskiwane za pośrednictwem Sklepu internetowego wykorzystywane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi zgodę, również w celach marketingowych.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:a) W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.b) W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niestety jednak brak udostępniania danych osobowych wskazanych w Regulaminie jako niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia owej Umowy .
§13. Postanowienia końcowe
- Wszelkie nazwy własne oraz opisy towarów jak również zdjęcia i teksty objęte są prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.